четверг, 29 сентября 2011 г.

Despre microblogging in educatie

Există argumente, suficient de convingătoare pentru utilizarea aplicaţiilor de microblogging în procesul de predare/învăţare. Însă, pentru a-şi demonstra cu adevărat eficienţa trebuie respectate anumite măsuri /proceduri, de cele mai multe ori, deosebit de simple şi la îndemâna oricui:Înainte de a utiliza o aplicaţie de microblogging profesorul are datoria să se asigure că studenţii înţeleg aplicaţia şi ştiu cum să o folosească.
  • Înainte de a utiliza o aplicaţie de microblogging profesorul are datoria să se asigure că
    studenţii înţeleg aplicaţia şi ştiu cum să o folosească.
  • Este bine să ne gândim de două ori înainte de a posta.
  • Teama de a rescrie însemnări trebuie eliminată astfel încât posturile să poată fi accesibile şi celor care de-abia s-au logat.
  • Microbloggingul presupune o auto-disciplină, flexibilitate (profesorii trebuie să fie pregătiţi oricând pentru orice direcţie în care s-ar îndrepta actul conversaţional) şi crearea unui sens (se referă la un nivel mai profund de angajament care trebuie să fie adoptat de întreaga comunitate de „ciripitori”; în plus trebuie să fim convinşi de beneficiile şi importanţa noului instrument).
  • Profesorii care militează pentru introducerea unor asemenea instrumente de comunicare în procesele educaţionale trebuie să fie foarte deschişi şi întreprinzători asupra a ceea ce se poate aplica sau nu.
  • Ca orice nouă tehnologie, şi aplicaţiile de microblogging trebuie testate (în practicile didactice deja existente), încercate de obicei pe un grup mic, pilot de studenţi astfel încât profesorul, împreună cu mai tinerii săi colegi să poată experimenta într-o manieră unică, individuală - dacă se poate. 
  • Studenţii trebuie să fie parte activă a evaluării, dacă profesorul optează pentru includerea unui instrument de microblogging în predare.
  • Este foarte important ca profesorul să-şi aloce timp pentru răspunsuri dacă se decide pentru o aplicaţie de microblogging., să fie motivat şi să aibă o atitudine activă.
  • Aplicaţiile de microblogging sunt inutile în absenţa unei reţele, astfel că profesorul trebuie să găsească parteneri valoroşi, provocatori, oneşti şi sinceri pentru un act educaţional de calitate.

1 комментарий:

  1. Foarte interesant articolul pentru ca ofera informatii despre ce trebuie sa facem odata ce am ales microbloggingul ca sa-l utilizam in educatie. Daca doresti sa citesti cum il putem utiliza in educatie acceseaza blogul meu: http://blogformaster.blogspot.com/2011/09/microblogging-in-educatie.html

    ОтветитьУдалить